Cewka gaszenia Kubota D1503

Cewka gaszenia do silnika Kubota D1503.

Cewki Kubota D1503 występują w wersji z samą wtyczką albo z kablem.

Możesz zakupić je w naszej firmie stacjonarnie oraz wysyłkowo.

Stosowany dawniej napęd górnego wałka rozrządu za pomocą stożkowych kół zębatych i wałka zwanego królewskim został obecnie zastąpiony prostym napędem łańcuchowym. W ostatnich latach do napędu rozrządu zaczęto stoso­wać specjalne paski zębate o zębach wewnętrznych, współpracujące z odpo­wiednimi kołami zębatymi. Zaletą tego rodzaju napędu jest bardzo cicha praca rozrządu. Paski zębate nie wymagają smarowania, pracują na sucho, dlatego przekładnie takie umieszcza się na zewnątrz silnika.

Z wałka rozrządu napęd jest przenoszony na zawory za pomocą elementów pośredniczących. W silniku dolnozaworowym takim ele­mentem pośredniczącym jest popychacz. W silniku górnozaworowym z dolnym wałkiem rozrządu oprócz popychacza niezbędne są ponadto laska popychacza i dźwignia zaworowa. Natomiast w przypadku gdy wałek rozrządu jest umie­szczony w głowicy, elementem pośredniczącym jest dźwignia zaworowa.