Termostat Kubota Z602

Termostat Kubota Z602 w ofercie naszej firmy. Skontaktuj się z nami w celu sprawdzenia dostępności termostatu Kubota Z602.

Termostat Kubota Z602 odpowiada za utrzymanie temperatury pracy silnika. Jest ważnym elementem występującym w silniku.

Luz między trzonkiem a prowadnicą w zaworze wylotowym wynosi 0,054-0,07 mm, a w zaworze dolotowym — 0,034-0,05 mm. Przy zbyt dużym luzie zawór traci szczelność wskutek niedokładnego przylegania grzybka do gniazda za­woru. W zaworach dolotowych ponadto jest możliwe zasysanie powietrza przez szczelinę między trzonkiem zaworu i prowadnicą, co zakłóca normalną pracę silnika Prowadnice zaworowe i zawory są smarowane olejem wypływającym z ło­żysk dźwigni zaworowych, rozbryzgiwanych na mgłę olejową. Spływający po trzonkach zaworów olej jest zasysany do cylindra i ulega spaleniu (zawór dolo­towy) bądź ulega rozkładowi na gorących powierzchniach grzybka zaworowego (zawór wylotowy) tworząc warstwę spieczonego nagaru. Zużycie oleju wzrasta szybko w miarę powiększania się luzu między trzonkiem zaworu i prowadnicą.

W celu zapobieżenia temu zjawisku w silnikach górnozaworowych często stosuje się kołpaki ochronne z gumy odpornej na chemiczne działanie oleju, nasadzane na trzonki zaworów. W silnikach z wałkiem rozrządu umieszczonym w głowicy tego rodzaju zabezpieczenie jest mało skuteczne, dlatego w tych przypadkach stosuje się uszczelnienie typu pierścieniowego.