Cewka gaszenia do silnika Kubota D1101, D1102.
Cewki Kubota D1101, D1102 występują w wersji z samą wtyczką albo z kablem.
Możesz zakupić je w naszej firmie stacjonarnie oraz wysyłkowo.
Wałek rozrządu za pomocą krzywek steruje otwieraniem i zamykaniem zaworów. Każdemu cylindrowi zawsze odpowiadają dwie krzywki — sterująca zaworem dolotowym (lub dwoma zaworami dolotowymi) oraz sterująca zaworem wylotowym (lub dwoma zaworami wylotowymi). W silnikach widlastych istnieje w pewnych warunkach możliwość obsłużenia dwóch przeciwległych cylindrów jedną parą krzywek. Rozmieszczenie krzywek na wałku rozrządu zależy od położenia cylindrów, kolejności ich pracy oraz od przyjętych faz rozrządu.
Wałek rozrządu może być ułożyskowany w kadłubie silnika (dolny wałek rozrządu) lub w jego głowicy (górny wałek rozrządu). W rzędowym silniku czterocylindrowym wałek rozrządu najczęściej jest podparty na trzech łożyskach, a w silniku sześciocylindrowym — na czterech łożyskach. Między dwoma czopami łożyskowymi wałka rozrządu na ogół znajdują się więc cztery krzywki.
Dolny wałek rozrządu jest osadzony w łożyskach niedzielonych, dlatego czopy takiego wałka muszą mieć odpowiednio dużą średnicę, żeby zarysy krzywek mieściły się w wymiarach gabarytowych czopa. Tylko w takim przypadku istnieje możliwość zamontowania wałka przez jego wsunięcie w tuleje łożysowe, osadzone w przegrodach skrzyni korbowej. W celu ułatwienia montażu czopy wałka rozrządu często wykonuje się o średnicach stopniowo malejących.