Cewka gaszenia Kubota D1101, D1102

Cewka gaszenia do silnika Kubota D1101, D1102.

Cewki Kubota D1101, D1102 występują w wersji z samą wtyczką albo z kablem.

Możesz zakupić je w naszej firmie stacjonarnie oraz wysyłkowo.

Wałek rozrządu za pomocą krzywek steruje otwieraniem i zamy­kaniem zaworów. Każdemu cylindrowi zawsze odpowiadają dwie krzywki — ste­rująca zaworem dolotowym (lub dwoma zaworami dolotowymi) oraz sterująca zaworem wylotowym (lub dwoma zaworami wylotowymi). W silnikach widlastych istnieje w pewnych warunkach możliwość obsłużenia dwóch przeciwle­głych cylindrów jedną parą krzywek. Rozmieszczenie krzywek na wałku roz­rządu zależy od położenia cylindrów, kolejności ich pracy oraz od przyjętych faz rozrządu.

Wałek rozrządu może być ułożyskowany w kadłubie silnika (dolny wałek rozrządu) lub w jego głowicy (górny wałek rozrządu). W rzędowym silniku czterocylindrowym wałek rozrządu najczęściej jest podparty na trzech łożyskach, a w silniku sześciocylindrowym — na czterech łożyskach. Między dwoma czo­pami łożyskowymi wałka rozrządu na ogół znajdują się więc cztery krzywki.

Dolny wałek rozrządu jest osadzony w łożyskach niedzielonych, dlatego czopy takiego wałka muszą mieć odpowiednio dużą średnicę, żeby zarysy krzy­wek mieściły się w wymiarach gabarytowych czopa. Tylko w takim przypadku istnieje możliwość zamontowania wałka przez jego wsunięcie w tuleje łożysowe, osadzone w przegrodach skrzyni korbowej. W celu ułatwienia montażu czopy wałka rozrządu często wykonuje się o średnicach stopniowo malejących.