Wał korbowy Kubota D1005

W ofercie wał korbowy do silnika Kubota D1005. Oferujemy zarówno używany wał korbowy Kubota D1005 jak i regenerowany. Do wału zakupić można panewki wału.

Zapytaj także o inne części zamienne do Kubota D1005.

We współczesnych silnikach w bloku przewiduje się często blaszaną rurę z otworami dla doprowadzenia wody chłodzącej bezpośrednio z pompy do chłodzenia kanałów wydechowych. W najniższym miejscu płaszcza wodnego należy umieścić kurek spustowy dla spuszczania wody z całego systemu chłodzącego. Ułożyskowanie walu rozrządu może być dokonane bezpośrednio w odlewie kadłuba lub w specjalnych wsławianych panewkach. Wystarczy tu w zupełności podparcie wału co drugi cylinder. Wielkość otworu na łożysko walu rozrządczego jest wyznaczona wymiarami krzywek, ponieważ z reguły montaż łożysku odbywa się przez wsunięcie go od strony czołowej. Połowa średnicy otworu na łożysko musi być więc nieco większa niż wymiar od środka krzywki do jej wierzchołka.

Łożyska walu głównego są przeważnie wykonane w postaci stalowych (rzadziej żeliwnych czy brązowych) dzielonych panewek, wylanych stopem łożyskowym i umieszczonych w odpowiednich wytoczeniach kadłuba. W zależności od podziału skrzyni korbowej pokrywy łożysk mogę mieścić się wewnątrz górnej części skrzyni  przy podziale poniżej osi wału lub leż sięgać w głąb miski olejowej  przy podziale na wysokości osi wału.