Kubota V1702 podkładki przelewu nadmiaru paliwa

Podkładki z dziurkami do Kubota V1702. Podkładki nadmiaru paliwa stosowane są do przewodu przelewu paliwa (pod kółka na przewodzie paliwa).

Podczas toczenia nóż oddziela warstwę skrawaną od materiału przedmiotu obrabianego, zmieniając ją w wiór. Zależnie od rodzaju materiału obrabianego, geometrii noża i warunków skrawania mogą powstać wióry o różnych kształtach, z których wyróżnić można trzy podstawowe typy: Wiór wstęgowy powstaje w obróbce materiałów miękkich i ciągliwych (miękkiej stali, miedzi, aluminium) z. dużymi szybkościami skrawania. Wiór wstęgowy ma lustrzano gładką powierzchnię od strony noża, od przeciwnej zaś widoczne są znaczne nierówności. Nierówności te są tym wyraźniejsze, im większy jest przekrój wióra, wiór schodkowy otrzymuje się w obróbce np. stali średniej twardości lub ciągnionego mosiądzu z średnimi szybkościami skrawania. Wiór ten ma od strony noża gładką powierzchnię z przeciwnej strony ma kształt ustopniowany. Poszczególne elementy wióra widoczne są gołym okiem, wiór odpryskowy powstaje w obróbce metali kruchych (żeliwa, twardego brązu itd.). W tym wypadku wiór powstaje w postaci małych, oddzielnych i nieforemnych kawałków o powierzchni nierównej od strony noża i gładkiej od strony przeciwnej. Ponieważ nóż w tym wypadku nie ścina, lecz odrywa poszczególne części materiału obrabianego, powierzchnia obrabiana jest chropowata.