Termostat Kubota V3800 w ofercie naszej firmy. Skontaktuj się z nami w celu sprawdzenia dostępności termostatu Kubota V3800.
Termostat Kubota V3800 odpowiada za utrzymanie temperatury pracy silnika. Jest ważnym elementem występującym w silniku.
Zawory sterują dolotem świeżej mieszanki do cylindra i wylotem spalin. Rozróżniamy więc zawory dolotowe i wylotowe. Ponieważ czasy napełniania i opróżniania cylindra są bardzo krótkie, w chwilach otwierania i zamykania zaworów działają na nie duże przyspieszenia. W celu zmniejszenia sił bezwładności zawór powinien być możliwie jak najlżejszy, musi on. jednak mieć dostateczną wytrzymałość i odpowiednio duży przekrój, zapewniający odprowadzanie pobranego ciepła.
Zawór składa się z trzonka i grzybka, odkutych z jednego pręta . Grzybek może być wypukły, płaski lub wklęsły. Stożkowa powierzchnia uszczelniająca (przylgnia) grzybka przylega do gniazda zaworu. W zaworach wylotowych stosuje się grzybki grubsze, często wypukłe w celu zwiększenia ich wytrzymałości i ułatwienia wypływu spalin. W silnikach bardzo obciążonych termicznie, w celu poprawienia warunków chłodzenia, stosuje się niekiedy zawory drążone, wypełnione sodem metalicznym. Sód ma niską temperaturę topnienia (96°C) i w czasie pracy silnika znajduje się w stanie ciekłym. Ruch zaworu powoduje ustawiczne przemieszczanie się ciekłego sodu, co ułatwia odprowadzanie ciepła z grzybka do trzonka.