Pasek klinowy, pasek alternatora Kubota D950

Pasek napędu alternatora Kubota D950. Pasek klinowy Kubota D950 dostępny na miejscu. Z racji tego, że w tym silniku występują różne wersje pasków, przed złożeniem zamówienia potwierdź nam szerokość oraz długość paska.

Podczas pracy silnika nagrzewają się jego części stykające się bezpośrednio z gorącymi spalinami. Najbardziej nagrzewa się tłok, tuleja cylindrowa i głowica. Aby zapobiec nadmiernemu wzrostowi temperatury tych części, konieczne jest ich chłodzenie. Przegrzanie silnika pogarsza warunki smarowania gładzi cylindarowej, zmniejsza wytrzymałość mechaniczną materiałów oraz odporność na zużycie, może powodować detonacyjne spalanie oraz samozapłony. Zbyt niska temperatura silnika jest również niekorzystna. Jeżeli ścianki cylindra są chłodne, to lepkość oleju jest większa, olej stawia duży opór ruchom tłoka. Wzrastają zatem opory tarcia. W zimnym silniku na ściankach cylindra kondensujc się zawarta w spalinach woda.