Cewka gaszenia Kubota D650

Cewka gaszenia do silnika Kubota D650.

Cewki Kubota D650 występują w wersji z samą wtyczką albo z kablem.

Możesz zakupić je w naszej firmie stacjonarnie oraz wysyłkowo.

Między popychaczem, a trzonkiem zaworu musi być zachowany pewien luz, tzw. luz zaworowy, umożliwiający wydłużanie się współpracujących części pod wpływem temperatury. Luz ten mierzony w zimnym silniku wynosi na ogół 0,1 -r- 0,2 mm dla zaworu dolotowego 1 0,3 -r- 0,4 dla zaworu wylotowego. Do regulacji luzu zaworowego służy śruba regulacyjna umieszczona w popychaczu lub dźwigni zaworowej. Luz zaworowy jest przyczyną głośnej pracy rozrządu. W czasie eksploatacji silnika luz musi być okresowo sprawdzany i regulowany.

W silnikach nowoczesnych samochodów szerokie zastosowanie znalazły popychacze hydrauliczne samoczynnie kasujące luz zaworowy. W popychaczu takim jest umieszczony mały cylinderek, zamknięty szczelnym tłoczkiem, dociskanym do trzonka zaworu (lub laski popychacza). W dolnej części cylinderka znajduje się kulkowy zaworek zwrotny, na który działa ciśnie­nie oleju z układu smarowania. Działanie urządzenia polega na wykorzystaniu oleju, jako nieściśliwego czynnika, do przeniesienia ruchu z krzywki na zawór. Ubytek oleju w cylinderku jest uzupełniony przez zaworek kulkowy w chwili, gdy popychacz znajduje się w zwrotnym położeniu.

Łaski popychaczy najczęściej wykonuje się z rurki stalowej lub duralumi- niowej z wstawianymi końcówkami, o odpowiednim kształcie.