Cewka gaszenia Kubota D1403

Cewka gaszenia do silnika Kubota D1403.

Cewki Kubota D1403 występują w wersji z samą wtyczką albo z kablem.

Możesz zakupić je w naszej firmie stacjonarnie oraz wysyłkowo.

Wałek rozrządu otrzymuje napęd z wału korbowego za pomocą kół zęba­tych, łańcucha lub paska zębatego. W silnikach czterosuwowych prędkość ob­rotowa wałka rozrządu jest dwa razy mniejsza od prędkości obrotowej wału korbowego, a więc przełożenie między wałem korbowym i wałkiem rozrządu wynosi 2.

Napędzające koło zębate lub łańcuchowe najczęściej jest umieszczone na przedniej części wału korbowego. Umieszczenie koła napędzającego na tylnym końcu wału korbowego, przy kole zamachowym, jest korzystniejsze dla pracy rozrządu, gdyż miejsce to znajduje się w pobliżu węzła drgań skrętnych wału korbowego, jednakże ze względu na skomplikowaną w tym przypadku konstru­kcję silnika rozwiązanie takie jest rzadko stosowane.

Dolny wał rozrządu najczęściej jest napędzany za pomocą kół zębatych, z których mniejsze jest osadzone na wale korbowym, większe zaś — na wałku rozrządu. Aby przekładnia taka pracowała cicho, jej koła mają zęby skośne. W tym samym celu większe koło zębate zazwyczaj wykonuje się z tworzywa sztucznego. Koło osadzone na wale korbowym najczęściej jest wykonywane ze stali.