Wtryski, wtryskiwacze Kubota D1302

Wtryski do silnika Kubota D1302 oferowane przez naszą firmę. Dostępne we wszystkich wersjach wtryskiwacze Kubota D1302. Przy zamówieniu podaj nam wszystkie dane z wtryskiwacza.

Nasza firma zajmuje się też regeneracją wtryskiwaczy Kubota D1302.

W porównaniu z silnikiem tłokowym silnik turbospalinowy ma następujące zalety:

•             korzystny przebieg zmian momentu obrotowego w funkcji prędkości obrotowej, umożliwiający wyeliminowanie sprzęgła;

•             łatwy rozruch i możliwość natychmiastowego obciążenia pełną mocą;

•             małą masę jednostkową (dziesięciokrotnie mniejsza niż silnika z zapłonem samoczynnym);

•             możliwość stosowania taniego paliwa (olej napędowy, nafta);

•             prostą konstrukcję oraz małą liczbę części będących w ruchu.

Silnik turbospalinowy ma jednak również wady, do których należą:

•             duże jednostkowe zużycie paliwa (w turbinie z wolnym wydmuchem – 2-krotnie większe niż w silniku tłokowym; w turbinie z wymiennikiem ciepła – o 50% większe niż w silniku tłokowym);

•             konieczność stosowania na łopatki turbiny specjalnych materiałów o dużej wytrzymałości w wysokiej temperaturze;

•             duża objętość zasysanego powietrza i wypływających spalin (3-krotnie większa niż w silniku tłokowym), co powoduje konieczność stosowania odpowiednio dużych filtrów powietrza i stwarza trudności przy odprowadzaniu spalin;

•             bardzo duża prędkość obrotowa (20 000 — 30000 obr/min), powodująca konieczność stosowania specjalnych łożysk i kół zębatych oraz przekładni redukcyjnych o dużym przełożeniu;

•             głośna i trudna do wyciszenia praca sprężarki.

Samochody z silnikiem turbinowym są wykonywane jednostkowo lub w niewielkich partiach informacyjnych. Zanim silnik turbospalinowy będzie mógł konkurować z silnikiem tłokowym, należy jeszcze przeprowadzić wiele prac badawczych i konstrukcyjnych.