Cewka gaszenia Kubota Z400

Cewka gaszenia do silnika Kubota Z400.

Cewki Kubota Z400 występują w wersji z samą wtyczką albo z kablem.

Możesz zakupić je w naszej firmie stacjonarnie oraz wysyłkowo.

Ze względu na większe rozstawienie osi cylindrów silnik chłodzony powie­trzem ma mniej zwartą budowę niż silnik chłodzony wodą. Brak chłodnicy sprawia, że zajmuje on jednak mniej miejsca niż podobny silnik chłodzony wo­dą. Dlatego silniki chłodzone powietrzem bywają stosowane w małych samo­chodach, w których bardzo ograniczone jest miejsce przeznaczone na umiesz­czenie silnika.

Średnia temperatura cylindra, tłoka i zaworów w silniku chłodzonym po­wietrzem jest wyższa około 30% niż temperatura odpowiednich elementów silnika chłodzonego wodą. W związku z tym współczynnik napełnienia silnika chłodzonego powietrzem i dopuszczalny stopień sprężania są niższe niż w po­dobnym silniku chłodzonym wodą. Nieco mniejsza jest więc również sprawność ogólna silnika chłodzonego powietrzem.

Dużą zaletą silnika chłodzonego powietrzem jest mała bezwładność cieplna, dzięki czemu silnik taki po rozruchu szybciej osiąga normalną temperaturę. W eksploatacji powietrzne chłodzenie silnika jest bardzo wygodne, co odczuwa się zwłaszcza w okresie zimowym, nie ma bowiem obawy uszkodzenia silnika wskutek zamarznięcia wody.