Termostat Kubota V3800

Termostat Kubota V3800 w ofercie naszej firmy. Skontaktuj się z nami w celu sprawdzenia dostępności termostatu Kubota V3800.

Termostat Kubota V3800 odpowiada za utrzymanie temperatury pracy silnika. Jest ważnym elementem występującym w silniku.

Zawory sterują dolotem świeżej mieszanki do cylindra i wylotem spalin. Rozróżniamy więc zawory dolotowe i wylotowe. Ponieważ czasy napełniania i opróżniania cylindra są bardzo krótkie, w chwilach otwierania i zamykania zaworów działają na nie duże przyspieszenia. W celu zmniejszenia sił bezwład­ności zawór powinien być możliwie jak najlżejszy, musi on. jednak mieć dosta­teczną wytrzymałość i odpowiednio duży przekrój, zapewniający odprowadzanie pobranego ciepła.

Zawór składa się z trzonka i grzybka, odkutych z jednego pręta . Grzybek może być wypukły, płaski lub wklęsły. Stożkowa powierzchnia uszczel­niająca (przylgnia) grzybka przylega do gniazda zaworu. W zaworach wyloto­wych stosuje się grzybki grubsze, często wypukłe w celu zwiększenia ich wy­trzymałości i ułatwienia wypływu spalin. W silnikach bardzo obciążonych termicznie, w celu poprawienia warunków chłodzenia, stosuje się niekiedy za­wory drążone, wypełnione sodem metalicznym. Sód ma niską tem­peraturę topnienia (96°C) i w czasie pracy silnika znajduje się w stanie ciekłym. Ruch zaworu powoduje ustawiczne przemieszczanie się ciekłego sodu, co ułatwia odprowadzanie ciepła z grzybka do trzonka.