Cewka gaszenia Kubota D1005

Cewka gaszenia do silnika Kubota D1005.

Cewki Kubota D1005 występują w wersji z samą wtyczką albo z kablem.

Możesz zakupić je w naszej firmie stacjonarnie oraz wysyłkowo.

Mechanizm obrotu zaworu może być umieszczony nad lub pod sprężyną zaworową. W silnikach o dużej prędkości obrotowej mechanizm ten umieszcza się u dołu, ponieważ w tym przypadku nie ulegają zwiększeniu siły masowe zaworu.

Działanie mechanizmu jest następujące. Gdy zawór otwiera się, sprężyna talerzowa ulega spłaszczeniu (wskutek wzrostu siły działania sprężyny zaworo- 4wej) i wywierając nacisk na kulki powoduje ich przetaczanie się po pochyłej bieżni. Razem z kulkami przemieszcza się sprężyna talerzowa, a wraz z nią opierające się na niej elementy łącznie z zaworem. Kąt obrotu zaworu odpo­wiada podwójnej drodze przebytej przez kulki.

Z chwilą zamknięcia zaworu następuje odciążenie sprężyny talerzowej, a tym samym i kulek, które pod wpływem działania sprężyn przesuwają się do pier­wotnego położenia.

Przy znamionowej prędkości obrotowej wału korbowego zawory obracają się z prędkością 20 -i- 40 obr/min. Zawór zaczyna się obracać dopiero po ot­warciu i kończy przed zamknięciem. Dzięki temu unika się niepożądanego docierania gniazda zaworowego.